Határozd meg a célpiacot!
Berendezett ingatlant árulsz, de mégsem tudod kiadni/ eladni? Hol a probléma?
Mit is jelent ez? (Most nem térek ki arra, hogy berendezett és bútorozott ingatlan között mi a különbség, pedig ez is lényeges lesz majd.) Fontos, hogy az ingatlan bebútorozása előtt pontosan meghatározd azt a célközönséget, akinek potenciálisan árulod! Egy peremvárosi, 60 éve épült, eléggé leharcolt épület 8.-ik emeletén kínált, hightech okos otthont, csupa márvánnyal nem biztos, hogy ki tudsz adni bármennyiért is. Itt nem csak a túl magas összegekre gondolok, hanem egyáltalán SEMENNYIÉRT nem tudod kiadni. Sőt, szinte biztos, hogy eladni sem. Illetve az biztos, hogy nem annyiért, amennyit belefektettél. Ennek könnyen belátható okai vannak.
Aki hightech okos otthont keres márványlapokkal, az nem feltétlenül egy peremvárosi panelrengetegben keresi az álmai otthonát. Hiába a pazar kilátás, azért ez nem az a bizonyos metropolisz élmény, amit ez a réteg keres.
Van az a célpiac, aki viszont éppen ezen a helyen keresi új otthonát, mert esetleg közel van a bolt, iskola, kórház, tömegközlekedéssel jól megközelíthető, stb. Tőle viszont -eltekintve attól, hogy árban sem valószínű, hogy megengedheti magának- pont az az életstílus áll nagyon távol, amit egy hightech márvány burkolatos lakás közvetít. Nem tudna azonosulni vele és otthonként használni.
Szóval figyelj a potenciális célközönségedre, és a lakás stílusának kialakítására, hogy az ne legyen ellentmondásban. Egységes képet mutasson, és a megcélzott célpiac be tudja fogadni azt.