Felújítás? Jó, ha TUDOD 2 - Hogy tudok jó döntéseket hozni felújítás alatt?

Hogyan tudok jól dönteni a felújítás alatt? - avagy: hogy ne nyírjam ki magam és a szakember gárdát a felújítás végéig?

Missziómmá vált, hogy a szakemberek és a megrendelők közötti kommunikációt javítva a felújítás által okozott stressz faktorokat csökkentsem. Úgy gondolom, hogy ezek a kommunikációk sokszor félre csúsznak, és jó magyar ember módjára, szinte minden esetben a rossz szándékot, vagy a hozzá nem értés bélyegét nyomjuk rá ezekre az együttműködésekre, akár mindkét oldal irányába.

Igaz, úgy gondolom, hogy a szakembereknek nagyobb a felelőssége abban, hogy a megfelelő tájékoztatást megadják a megrendelőiknek, de általában, - vagy idő -vagy sajnos van olyan is, hogy érdektelenség, vagy valós szekértelem hiány miatt,-  a megrendelőt fontos dolgokról nem, vagy csak már későn tájékoztatják. Ezért is fontos a minőségi szakemberek kiválasztása, ill. megrendelőként minél jobb felkészültség az adott témában, ha lakberendező, belsőépítész, tervező nélkül kezdünk felújítani. 

Nem elég ha a burkolót beengeded a fürdőszobádba és mellé teszed az anyagot, aztán ráhagyod, hogy csináljon mindent úgy, ahogy szokott mert te nem értesz hozzá. Mert Ő a szakember és Ő tudja, hogy az hogy lesz jó. Ebben az esetben ne legyenek illúzióid a végeredménnyel kapcsolatban, mert a szakembernek legegyszerűbb, és legkényelmesebb módon fog elkészülni az alkotás, ami nem biztos, hogy a maximum látványilag ahhoz képest amit abból ki lehetett volna maxolni. Funkcionálisan jó lesz. Nagyjából ennyi, amit kapni fogsz.

Tipp:  Kommunikálj, és kérdezz!  Kérdezd meg a  szakembertől, hogy melyik döntésed mit eredményezhet és mit befolyásol. Tapasztalatom szerint a szakemberek nem szándékosan titkolják el azokat az információkat, amelyekre neked a döntéseidhez szükséged van, hanem azért nem beszélnek róluk, mert az ő fejükben azok a dolgok egyértelműek.

Pl. Kiindulási alap: Épített zuhany újra csempézése. Az ajtó nyílásnál eddig zuhanyfüggöny volt, és ezt látja a szakember. Nem közlöd a terveidet, hogy a függöny helyére üvegajtót szeretnél a csempézés után.

Szakember: Csempézés a feladat, tehát  a kérdése az, hogy milyen csempét milyen magasan, és az ajtó nyílásnál hol álljon meg. Bent a kabinban, vagy a csempével kiforduljon az ajtónyílásra is.

Megrendelő: Vagy határozott elképzelésed van, vagy néztél pár képet a neten és ami tetszett az alapján döntesz.

Szakember: megcsinálja úgy, ahogy kérted

Megrendelő: Nem tudod a tervezett ajtót -jó esetben csak- megvenni, rosszabbik esetben beépíttetni, mert az ajtó nyílást lecsempéztetted, és arra a méretre nincs fix méretes ajtó. Viszont egyedi méretben szívesen gyártanak bárhol kb. 2x annyiért. Aztán számonkéred a szakembert, hogy miért nem szólt, hogy ha becsempézi a nyílást akkor nem fér be egy standard ajtó.

Ha belegondolunk biztos, hogy ez csak a szakember felelőssége?

MEGOLDÁS

Segíts a szakembereknek! A javaslatom az, hogy fordítsuk meg ezt a dolgot. Úgy gondolom, hogy egy szakember sem gondolatolvasó és nem fog rákérdezni a létező összes opcióra, ami egy fürdő felújítás lehetséges kimenetele lehet, így ha van konkrét elképzelésed, azt közöld vele. A szakember csak akkor tudja megfelelően feltenni a kérdéseket. Pl. ebben a konkrét esetben nem azt kérdezi meg, hogy a csempe ráforduljon e a nyílásra, hanem hogy „Mekkora az az ajtó amit be szeretnél tenni?” Aztán kiméri, hogy akkor is be lehet-e tenni az ajtót, ha rácsempéz a nyílásra, vagy akkor lehet csak berakni, ha nincs csempe a nyíláson. Ez után még mindig dönthetsz úgy, hogy akkor is rácsempéztetsz, mert az úgy tetszik neked, de akkor már tudni fogod, hogy vagy másik ajtót kell keresned, vagy egyedileg gyártatni, ami többlet költséget jelent. Ekkor ez már a Te döntésed lesz.

Ez az együttműködő KOMMUNIKÁCIÓ a szakemberrel, és egy ilyen helyzet után senkinek nincs rossz szájíze a végeredményt illetően.

TIPP! Vállalj felelősséget a döntésedért! Ha úgy döntesz, hogy nem kommunikálsz, akkor az is a te döntésed, de azt ne feledd, hogy a felelősséget neked kell vállalni. Te fogsz utólagosan többet fizetni az ajtóért, vagy te nézegeted évekig az átgondolatlanság eredményét és nem a szakember. Szóval KOMMUNIKÁLJ, hogy DÖNTHESS! Minél pontosabb a kommunikáció, annál valószínűbb, hogy jól döntesz, és hogy TE döntesz.

 

További cikkek a témában : Felújítás célja

Amennyiben a felújítás mellett döntöttél, és személyre szabott tanácsokat szeretnél kapni, KERESS meg bátran elérhetőségeimen. Egy felújítás alatt számos, egyenként is nagy szakértelmet kívánó feladattal találkozhatsz. Egy sok éves tapasztalattal rendelkező szakember tanácsa segíthet, hogy eligazodj a feladatok között és igény esetén a tervezésben és a megvalósításban is segítségedre lesz.

Szilágyi Krisztina
otthon menedzser
KrisztinaArt | Voice&Home
Otthon neked, Otthon bárkinek!

Felújítás? Jó, ha TUDOD 2 - A jó döntés
KrisztinaArt

Szilágyi Krisztina

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
+36 30 620 6896
9600 Sárvár

Copyright ©
Minden jog fenntartva!

Design & CMS
2021 by PCDJ.hu